mersin escort mp3 indir

چه تگ هایی برای سئو مفید هستند؟

متا تگ چیست؟

متا تگ ها اطلاعات بیشتری را در مورد صفحه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. این اطلاعات ضمنی هستند و بدین معنی است که این تگ ها برای بازدید کنندگان سایت قابل مشاهده نیستند.

متا تگ ها را می توان در طراحی سایت در المنت <head> در صفحه وب سایت یافت. متا تگ ها می توانند در قسمت <body> قرار داد اما خیلی بهتر است که این کار را انجام ندهید. با قرار دادن متا تگ در قسمت <body> یک صفحه، برخی از مرورگرها ممکن است نتوانند آنها را شناسایی کنند و در نتیجه با این کار شما عملا یک نشانه گذاری نامعتبر ایجاد کرده اید.

اغلب، متا تگ ها شامل یک صفت نام می شوند که که یک نوع ابر داده تنظیم می کند. ارزش این ابر داده ها از طریق یک صفت محتوا بیان می شود.

در اینجا برخی از تگ های متا که در طراحی سایت شما با آنها مواجه خواهید شد را برای شما بیان کرده ایم. اجازه دهید به سرعت چند تگ متا مختلف که ممکن است در یک صفحه وب یافت شود را به سرعت اجرا کنیم.

 

توضیحات متا (Meta Description)

تگ توضیحات متا احتمالا یکی از مفیدترین متا تگ ها است. همانطور که از نام آن مشخص است، تگ توضیحات متا، توضیحات مختصری در مورد صفحه در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. مانند مثال زیر:

<meta name=” Description” content=”همه چیز در مورد تگ متا” />

این تگ به منظور داشتن قدرت رتبه بندی خیلی بیشتر به کار می رود اما به روز رسانی الگوریتم ها اثر آن را کاهش می دهند. این تگ ها رتبه شما را بهبود نمی دهند با این حال تگ متا هنوز هم مفید است زیرا در صفحات نتایج موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

این بدین معنی است که تگ متا هنوز هم می تواند رتبه به ازای کلیک صفحات شما را بهبود می بخشد. بعد از جستجو، کلمات مشابهی که کاربران جستجو کرده اند به صورت پر رنگ تر نشان داده می شوند. به همین دلیل است که توضیحات خوب یک صفحه، برای کاربر مرتبط بهتر نمایش داده می شود و شانس کلیک کردن لینک صفحه سایت شما را افزایش می دهد.

اما اگر قسمت توضیحات صفحه خالی باشد موتورهای جستجو در صفحات نتایج یک متن کوتاهی که خود موتورهای جستجو ایجاد کردند را نمایش می دهند. اکثر این متن ها خیلی خوب نیستند، بدین معنی که شانس کلیک کردن صفحه شما توسط کاربر را کاهش می دهند.

متا روبات (Meta Robots)

این تگ برای مدیریت قابلیت دسترسی به یک وب سایت تک صفحه ای برای موتورهای جستجو است. شما می توانید به موتورهای جستجو اجازه دهید و یا آنها را از ایندکس کردن صفحه، دنبال کردن لینک های آن و یا آرشیو آن جلوگیری کنید. برای مثال:

<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” />

چرا این تگ ها برای سئو مفید هستند؟ اول از همه این یک راه آسان برای جلوگیری از ایندکس شدن مطالب تکراری است. همچنین ممکن است برای صفحات ناقص و یا صفحات دارای اطلاعات محرمانه نیز مفید باشند.

تگ عنوان (title tag)

از نظر فنی، تگ عنوان یک متا تگ نیست اما اغلب در همین مجموعه قرار می گیرد. ما نیز این تگ را در این لیست قرار دادیم زیرا تگ عنوان برای سئو بسیار مهم است. در طراحی سایت ، تگ عنوان در تمام سندهای Html لازم است و معرف عنوان سند است.

<title>عنوان صفحه</title>

ساده و قدرتمند است. عنوان در دو محل متفاوت نشان داده می شود; در بالای مرورگر وب و در نتایج صفحات جستجوی گوگل. این بدین معنی است که تگ عنوان در رتبه بندی شما و CTR دارای تاثیر فراوانی است.

یک عنوان مناسب باید شامل کلمات کلیدی باشد و بهتر است از کلمات کلیدی در آغاز عنوان استفاده شود. به یاد داشته باشید که اگر این کلمات با عبارت مورد جستجوی کاربران مشابه باشند برجسته نشان داده می شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، طول عنوان است. گوگل عناوین را به ۷۰ کاراکتر محدود کرده است.

برخی دیگر از تگ های متا برای استفاده در طراحی سایت

برخی دیگر از تگ های متا وجود دارند که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند البته این تگ ها تاثیر زیادی در سئو ندارند و یا کلا در سئو بی تاثیر هستند.

نوع محتوا متا (مجموعه نویسه) Meta Content Type

برچسب نوع محتوا متا برای شناسایی رمزگذاری یک وب سایت استفاده می شود. بهتر است این قطعه از اطلاعات را برای جلوگیری از حدس کاراکترهای رمز گذاری توسط مرورگر ها که می تواند منجر به بروز مشکل شود، استفاده کرد. اما این تگ در رتبه بندی و CTR تاثیر ندارد.

<meta http-equiv=’Content-Type’ content=’Type=text/html; charset=utf-8′>

این تگ ها باید قبل از هر عنصر حاوی متن شامل تگ عنوان قرار گیرد.

کلمات کلیدی متا ( keywords Meta)

در گذشته این تگ ها مفید بودند ولی دیگر ارزشی ندارند. موتورهای جستجو دیگر از کلمات کلیدی برای رتبه بندی سایت استفاده نمی کنند.

<meta name=”keywords” content=”تگ متا, سئو” />

زبان متا (Meta Language)

این تگ قبلا برای تعریف زبان یک صفحه وب مورد استفاده قرار می گرفت.

<meta http-equiv=”content-language” content=”fr” />


دیدگاهتان را بنویسید